Vratimo #tweetup-ima njihov značaj

O #tweetup-u razmišljam već dosta dugo (godinu i po – dve dana). Pratim gde se koji i kad održava, zanimljivosti radi. Šablon koji mi je vrlo brzo skrenuo pažnju, a nije bio jasan, jeste taj da se uglavnom pojavljuju isti ljudi na svim tweetupima. Par puta sam primetio na lajni da ljudima nije jasno po kojim kriterijumima/uslovima/principima se ljudi pozivaju na iste. Odlučih se da napišem članak kada je i Una Dimitrijević postavila isto pitanje na twitteru. Iako svi znamo šta je tweetup, kratko ću se osvrnuti na kraću definiciju koju je Nenad Pavlović lepo sročio: “tweetupovi su otvoreni skupovi i svako može da dođe i nema segregacije na uticajne i neuticajni“.

Tweetup može biti sa nekom temom ili bez (druženje, ispijanje kafe). Kada je tweetup tematski, obično ga organizuje neka firma/brend radi promocije novog proizvoda/usluge/akcije. Tada se obično dele pokloni, piće i klopa su free i svi srećni, tviteraši a i organizator.

Problem nastaje kada tviteraši koji dođu na tweetup su ustvari isti oni koji su i na svim ostalim tweetupima. Tada se u najmanju ruku očekuje da se podele iskustva vezana za temu tweetupa, da se na twitteru prodiskutuje o proizvodu/usluzi/akciji uz poneku okačenu fotku na instagramu.

Značaj tweetupa se izgubio upravo onda kada je diskusija svedena na minimum, kada se objave fotografije prisutnih u lepom raspoloženju, zagrljeni i nasmejani. Zaboravih da dodam, čak je i čekiranje na nekadašnjem 4SQ bilo veće.

Značaj tweetupa je još više izgubio na značaju kada se pojave ljudi koji apsolutno nemaju nikakve dodirne tačke sa tematikom. Kao kada bi grupa programera došla da diskutuje o receptima za kolače. (ne bih da navodim ni jedan od do sada održanih tweetupa kao primer, jer među njima ima ljudi koje poznajem i lično, a ne bih da me bilo ko shvati pogrešno sa negativnim kontekstom)

Nekada se saznavalo i ljudi pozivali na tweetup preko servisa Tweetvite. Sad toga više nema. Sad se samo odjednom pojavi album, naleti na par twittova  da se zna da je bio tweetup i to je to.

Efekat tweetupa je sve manji. Brendovi iz pogrešnih razloga organizuju iste i na pogrešan način.

Smatram da je ipak bolje imati neke šire kriterijume pri pozivu tviteraša. Kriterijum “veliki broj pratilaca” je jedan od pogrešnih. Kada bi se okupljali random ljudi, koji možda nikad nisu bili na nekom tweetup, bio bi ostavljen veći utisak, veće impresije, dalje bi se širilo/pričalo, veći efekat bi se ostvario.

Na kraju, pozdravio bih Unu koja me je podstakla da obradim temu i iznesem svoje mišljenje.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *